FAQ

Her kan du finde svar på de mest ofte stillede spørgsmål.

Hvordan vurdere jeg min vare?
Køb og salg
Priser og gebyrer:
Sikkerhed
Levering
Ordrebekræftelse
Brug denne oversigt til bedømmelse af produkter:
Bedømmelse af brugte produkter
1 stjerne- Ringe
Produktet er langt fra den oprindelige stand. Produktet er nedslidt og i ringe forfatning.
2 stjerner- Utilstrækkelig/ undermiddel
Produktet er væsentligt benyttet samt beskadiget. Der er spor af slid og renligheden er ikke optimal.
3 stjerner- Tilstrækkelig
Produktet er brugt en del, dertil ses der tydeligt snavs på produktet. Produktet kan have tilpasset sig din kropsform, derfor ikke i samme stand som ved førstegangskøbet. Produktet kan sågar været vasket en del, hvilket har sat sit præg.
4 stjerner- God
Produktet er benyttet i lettere grad, men er stadig i god stand. Hvis produktet er et par sko, så svarer det til, at der er få utydelige ridser. Er det tøj, så svarer det til, at tøjet indvendigt er lidt snavset eller har været i vasken et par gange.
5 stjerner- Perfekt
Produktet er i samme tilstand som det blev købt i. Produktet er ikke blevet prøvet på anden vis, end man ville kunne i en fysisk butik.
Hvordan laver man en handel via SafeSwap?
Når begge parter er blevet enig om en handel, så skal sælger oprette salget via SafeSwaps hjemmeside, hvor sælger skal skrive sine egne, produktets samt købers informationer. Efter SafeSwap har modtaget informationerne, kontakter vi køber og forelægger ordren. Hvis køber accepterer handelsbetingelserne, vil vedkommende overføre det fulde beløb. Derefter vil SafeSwap bede sælger om at indsætte produktet til verificering.
Hvem er det som skal oprette handlen på SafeSwap.dk?
Det er sælger af produktet som skal oprette handlen igennem SafeSwap.
Hvordan kan jeg betale for min ordre?
Du vil modtage en faktura fra SafeSwap I/S med alle informationerne sælger har opgivet, hvortil SafeSwaps bankoplysninger vil fremgå. Hvorefter du så laver en bankoverførsel med det endelige beløb til SafeSwap.
Hvor stort er administrationsgebyret?

Kategoriseringen af administrationsgebyret kan ses i den nedenstående tabel. Hvis der handles for under 2500 kr. tager SafeSwap et administrationsgebyr på 100 kr. Handles der for 2500 kr. eller derover tager SafeSwap et administrationsgebyr på 200 kr.

Prisklasse beregnet i danske kr.Gebyret i danske kr.
< 2500100
>2500200
Er der et gebyr hvis jeg sender pakken for sent?
Ja, sendes forsendelsen senere end to hverdage efter modtagelsen af bekræftelsen; så pålægges der et gebyr på 50 kr. pr. påbegyndt dag. Vi stiller derudover også krav til at modtage Track and Trace nr. på forsendelsen fra sælger, så snart varen er sendt. Dette kan gøres inde på vores hjemmeside under ”kontakt os” ved at udfylde formularen og sende Track and Trace nr. der.
Hvad sker der, hvis min forsendelse ikke består kvalitetskontrollen?
Hvis en varer ikke består kvalitetskontrollen foretaget af SafeSwap uagtet årsag, så skal sælger betale for returomkostninger inklusive den tabte arbejdsfortjeneste; hvilket er lig administrationsgebyret for at få varen igen.
Er det sikkert at handle via SafeSwap
Ja, SafeSwaps formål er at sikre sig at ingen privat handlende skal udsættes for snyd eller fusk. 
Er det sikkert at indtaste mine personlige oplysninger?
Ja, SafeSwap er indbefattet af persondataforordningen/GDPR-loven, hvilket betyder at SafeSwap kun må beholde dine almindelige data så længe der er lovhjemmel for det. Dine oplysninger bliver behandlet sikkert og med omhu, og vi vil ikke bede om flere oplysninger end højst nødvendigt.
Hvor lang tid går der før mit køb er valideret?
Typisk går der mellem 1 og 2 hverdage, indtil vi har valideret din vare. Men fra selve oprettelsen af ordren til din modtagelse af varen kan der gå omtrent 4-5 hverdage.
Er jeres kvalitetskontrol sikker?
Vi tilbyder en sikker kvalitetskontrol. Din vare bliver tjekket igennem for at se om, det stemmer overens med det, du har betalt for. Er der fejl eller mangler, som ikke er nævnt af sælger, så kontakter vi dig, som køber.
Hvor skal jeg sende pakken til og med hvilket postvæsen?
Du vil som sælger modtage en mail, hvori det bekræftes, at SafeSwap har modtaget pengene; samt hvor forsendelsen skal sendes hen. Herefter har du to hverdage til at sende pakken, ellers bliver der pålagt et gebyr.

Vi modtager kun pakker fra disse tre leverandører; Postnord, GLS og DAO.
I hvilken emballage skal jeg fremsende varen?
SafeSwap pålægger, at sælger skal fremsende varen i en emballage eller æske købt hos leverandøren. Den originale emballage kan komme nede i æsken købt hos leverandøren.
Modtager jeg (køber) en ordrebekræftelse når købet er gået igennem?
Ja, du vil modtage en ordrebekræftelse fra SafeSwap, når du har overført pengene til vores konto. Der kan gå op til 24 timer før modtagelsen af ordrebekræftelsen.
Modtager jeg (sælger) beskeder fra SafeSwap, når jeg har sendt mit produkt til jer?
Ja, du vil modtage en bekræftelse på, at vi har modtaget din varer; hvortil ordrevalideringen påbegynder. 
Hvor kan jeg se, hvad jeg har bestilt?
Når sælger har oprettet en ordre, vil du modtage et dokument; som du skal benytte til at overføre det fulde beløb. På dette dokument kan du se, hvad du har bestilt, samt de resterende informationer om sælger.
Hvad gør jeg når jeg har modtaget en bekræftelse fra SafeSwap?
Så afventer du, til vi har modtaget varen valideret og videresendt den til dig, som køber. Dette vil tage omtrent fire hverdage. Du får besked, når varen er afsendt fra SafeSwap.

Jeg kunne ikke finde det, som jeg søgte!

Sikkert køb med SafeSwap

shield linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram